سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
انرژی های نوین چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۹:۵۹

ابداع شیوه‌ای جدید برای تولید برق از آب دریا

باشگاه خبری فراساحل: محققین ژاپنی موفق به ابداع روشی نوین در تولید برق با استفاده از آب دریا شده‌اند که در مقایسه با شیوه‌های قبلی بسیار کارآمدتر است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، دانشمندان از نور خورشید برای تبدیل آب دریا به پراکسید اکسیژن به منظور تولید برق در سلول‌های سوختی استفاده می‌کنند اما بازدهی این روش برای تولید انرژی بسیار پایین است. از این رو محققین دانشگاه «اوساکا» در ژاپن سلول جدید «فوتو الکتروشیمی» را توسعه داده‌اند که در اصل یک سلول خورشیدی است و از قابلیت تولید پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) برخوردار است.


زمانیکه نورخورشید، «فوتوکالیزور» را روشن می‌کند در واقع «فوتو کالیزور»، فتون‌ها را جذب می‌کند و در نهایت منجر به تولید «پراکسید هیدورژن» می‌شود. در این روش بعد از روشن شدن سلول سوختی به مدت ۲۴ ساعت میزان جذب پراکسید هیدروژن به ۴۲ برابر شیوه های قبلی رسید. در واقع کلر موجود در آب دریا میزان فعالیت «فوتو کالیزور» را برای جذب بالای پراکسید هیدورژن افزایش می‌دهد. قرار است گام بعدی این گروه تحقیقاتی ارتقاء این روش برای تولید سلول خورشیدی به انرژی برق با هزینه کمتر باشد.



  کد خبر : 1716
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :